Witajcie na moim stryszku. W miejscu, gdzie dzielę się z Wami owocami mojej pasji.
Dziękuję,że przyszliście. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawicie po sobie ślad. Edyta

środa, 22 stycznia 2014

                                       Kucie metalem

Nowy rok to nowe wyzwania. Postanowiłam wypróbować swoich sił w dość pracochłonnej technice jak efekt metalu. A, że w domu na każdym kroku można natknąć się na czekające na swoją kolej drewniane pudełka i skrzyneczki, postanowiłam zakupić potrzebne preparaty i brać się do roboty.
Po przewertowaniu internetu na całym globie już coś mi tam świtało w głowie. Resztę ideologii musiałam sobie sama dorobić. Teraz wyprawa do sklepu z materiałami dla plastyków, gdzie poznałam nowe słowo "szlagmetal"- jakże niezbędny w mojej metodzie.
A szlagmetal to nic innego jak folia metalowa, bardzo cienka, w formie płatków, wykonana zarówno z metali szlachetnych jak i tych pozostałych.Ja zaczęłam od tych nieszlachetnych.A co?
No i teraz najważniejsze w tej technice - wytrwałość i cierpliwość.A z tym różnie bywa, bo...
folia cienka, łatwo się drze, przykleja do palców. A uważać trzeba, by nie przylepiła się tam gdzie nie chcemy, bo trudno ją usunąć. Oj było z tym zabawy, było.
Ale udało się. Efekt może nie do końca zamierzony, ale wstydu nie ma ;-)

Zresztą sami oceńcie.
Pierwsza skrzyneczka pokryta srebrnym szlagmetalem z antycznym odcieniem, pocieniowana lekko patyną.
Dół pomalowany metalizowaną czarna farbą. Niestety zdjęcia nie oddają tego koloru i połysku co rzeczywistość.













Druga z moim ulubionym motywem, tym razem otoczona "żywym" srebrem, lekko patynowanym na czarno.









 Oczywiście musiała powstać również zakładka, bo jakżeby mogło być inaczej.






Życzę miłego dnia.
Edyta

4 komentarze:

  1. ciekawe prace, gratuluję pomysłu i cierpliwości w ich wykonaniu, szczególnie pierwsza skrzyneczka robi wrażenie.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Varia bardzo Ci dziękuje za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękności i wydaje się, że bardzo pracowite. Dziękuję za odwiedziny i udział w Candy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń